Schemaöversikt

Höstterminen 2020
startar 10 augusti
med en gratis startvecka!

Höstterminen startar 10 augusti och första veckan erbjuder vi dig att gratis prova på våra klasser. Anmälan sker i förväg via BokaDirekt och gäller både befintliga och nya kunder.

OBS! Du som anmält dig för höstterminen behöver också boka dig i förväg till din klass eller om du vill prova på någon annan eller fler denna vecka. Ordinarie termin (15ggr) startar därför 17 augusti (observera att kundaliniyoga och meditation har senare startdatum). 

Välkommen att boka plats/platser till gratisveckan via knappen nedan!

Nedan kan du läsa om respektive klass/kurs samt oss som håller i klasserna. För att anmäla dig till en kurs/klass kontaktar du ansvarig instruktör.

Observera att anmälan görs till respektive instruktör och betalningar görs direkt till denne. Priserna på de olika klasserna kan därför variera något.

Angående covid-19

Vi utgår från Folkhälsomyndighetens rekommendationer och information om viruset. Höstterminen startar som planerat, men vi begränsar antalet platser och kommer att erbjuda dig möjlighet att delta på flera av klasserna hemifrån via zoom/teams. 

Du är välkommen till studion under förutsättning att du inte har några symtom och det samma gäller givetvis oss som håller i klasserna. Om du som är kund hos oss uppvisar symtom så som hosta, feber eller andningssvårigheter vill vi att du avstår från klasserna eller deltar hemifrån via zoom istället. Likaså om du varit på utlandsresa, då bör du avvakta 2 veckor. 

I studion finns ytdesifektion som du spritar av din lånematta med, alternativt tar med din egen matta. Sprita också av dina händer med handsprit innan du plockar fram yogamaterial. Viktigt att vi hjälps åt med detta.

I övrigt önskar vi dig varmt välkommen till fortsatt träning i höst. Viktigt för vårt immunförsvar med tid för återhämtning och att hitta lugn när det känns stressigt omkring oss!

Boka in dig till våra gratis prova på klasser genom att klicka på knappen nedan. Välkommen!

Öppet hus 8 augusti

Lördag 8 augusti är det dags för öppet hus i studion där du kommer få möjlighet att prova på höstens klasser gratis! I och med att allt är lite annorlunda i år med covid-19 som spökar kommer antalet platser i studion vara lite begränsat för att alla ska kunna ha gott om plats runt omkring sig. Du kommer därför att få anmäla dig till dagen och då välja om du vill vara med hela eller delar av dagen. Vi kommer också ordna så att du ska kunna vara med hemifrån via zoom/teams!

Anmälan görs via mail till info.studioharmoni@gmail.com. Ange om du önskar vara med hela dagen, enstaka klasser eller om du önskar delta online. 

Varmt välkommen!

Höstens schema och information

 

Måndag


Pilates Flow
07.00-07.45

Pilatesklassen går ut på att återfå den naturliga hållningen i kroppen samt uppnå optimal styrka, balans och uthållighet. Balans mellan styrka och rörlighet, men även balans mellan det kroppsliga och det själsliga.

Målet är helt enkelt att du ska bli ditt bästa jag...
Inside and out! Klassen passar alla , då övningarna kan anpassas efter din egen förmåga.

Ansvarig: Carina Permola (pilatesinstruktör)

 

Rörelsesmart Multivitamin
11.50-12.30

Fyll på med de rörelser du saknar i vardagen! Under passet utforskar vi olika rörelser utifrån våra egna förutsättningar. Vi jobbar med eller utan olika redskap. VI kombinerar rörelse från olika rörelseterapier.

Lär känna din kropp och dess signaler. Multivitamin passar dig som har ett stillasittande eller enformigt jobb, har smärtor eller begränsningar av olika slag eller bara vill utforska rörelse på ett lekfullt sätt. Syftet med passet är att hitta glädje och kunskap i att röra oss i vår fantastiska kropp!

Ansvarig: Amanda Björkeng (leg.fysioterapeut)

 

Hatha Flow Yoga
17.00-18.30

En dynamisk klass som både stärker och mjukar upp kroppen. Vi flödar mellan olika positioner i varierande stående, sittande och liggande
sekvenser. Vi kombinerar de fysiska positionerna med andningsövningar och meditation som tillsammans ämnar skapa balans i kropp och sinne. Du känner dig energisk, stark, lugn och harmonisk på samma gång!

Ansvarig: Amanda Björkeng 
Klassen leds av: Lisa Wieslander
(yogalärare)

 
 

Tisdag


Rörelsesmart Mjukyoga
17.15-18.45

Lugn och mjuk yogaform som hjälper dig att komma ner i varv och bli mjukare i kroppen. Övningarna stärker dig både fysiskt och mentalt, du blir mer lyhörd för din kropps signaler. Du behöver absolut inte vara vig! Du deltar helt efter dina egna förutsättningar. Om du är stel och har värk kan mjukyoga hjälpa dig att släppa spänningar i kroppen. Den här yogaformen är perfekt om du är nybörjare eller tycker att yoga ser svårt och krångligt ut.

Ansvarig: Amanda Björkeng 
(leg. fysioterapeut)

 

Vinyasa Yoga
19.00-20.30

I Vinyasayoga stärker vi vår fysiska och mentala kropp genom rörelser och positioner i kombination med andningsövningar och avslappning/meditation. Vi bygger styrka, smidighet och medveten närvaro.

Passar dig som yogat tidigare eller önskar lite mer utmaning. 

Ansvarig: Amanda Björkeng 
Klassen leds av: Linda Bingman
(yogalärare)

 
 

Onsdag


Rörelsesmart Avspänning
12.00-12.40

I den vardag vi lever i idag kan det ibland vara svårt att hitta tillfällen för återhämtning och avspänning. Det kan dessutom vara svårt att få tankarna att lugna sig och att hitta en plats att bara få vara på. 

Klassen är en av våra lugnaste klasser där vi blandar tekniker för avspänning med små, lirkande och spiralande rörelser för att lugna vårt nervsystem. Passa på att varva ner på lunchen mitt i veckan!

Ansvarig: Amanda Björkeng 
(leg. fysioterapeut)

 

Rörelsesmart Multivitamin
17.30-18.30 (5 tillfällen/kurs)

Fyll på med de rörelser du saknar i vardagen för att få en mer funktionell och hållbar kropp! Under passet utforskar vi olika rörelser utifrån våra egna förutsättningar. Vi jobbar med eller utan olika redskap. VI kombinerar rörelse från olika rörelseterapier.

Lär känna din kropp och dess signaler. Multivitamin passar dig som har ett stillasittande eller enformigt jobb, har smärtor eller begränsningar av olika slag eller bara vill utforska rörelse på ett lekfullt sätt. Syftet med passet är att hitta glädje och kunskap i att röra oss i vår fantastiska kropp!

Ansvarig: Amanda Björkeng 
(leg. fysioterapeut)

 

Rörelsesmart Yinyoga
19.00-20.15

En yinyogaform med viss variation... I denna rörelsesmarta yinyoga vilar vi i olika positioner en stund med medveten närvaro. Till skillnad från traditionell yinyoga ligger vi inte helt stilla utan använder oss av olika lirkande, gungande och spiralande rörelser för att på ett effektivare sätt komma åt bindväven i vår kropp samt lugna och trygga vårt nervsystem som är det system som slår på smärta och stelhet för att skydda oss. 

Passar verkligen alla kroppar oavsett om du är överrörlig, stabil/stel eller tidigare inte fastnat för yinyogan, men är nyfiken på att prova en yogaform där vi blandar stillhet med "mikro-rörelse".

Ansvarig: Amanda Björkeng
(leg. fysioterapeut)

 
 

Torsdag


Cirkelträning Senior
09.00-09.55

Info kommer. 

Ansvarig: Carina Permola
(pilatesinstruktör)

 

Pilates Nybörjare
10.00-10.45

Info kommer.

Ansvarig: Carina Permola
(pilatesinstruktör)

 

Pilates Flow
11.00-11.55

Pilatesklassen går ut på att återfå den naturliga hållningen i kroppen samt uppnå optimal styrka, balans och uthållighet. Balans mellan styrka och rörlighet, men även balans mellan det kroppsliga och det själsliga.

Målet är helt enkelt att du ska bli ditt bästa jag...
Inside and out! Klassen passar alla , då övningarna kan anpassas efter din egen förmåga.

Ansvarig: Carina Permola
(pilatesinstruktör)

 
 

Fredag


After Work
17.00-18.00

Välkommen att avsluta arbetsveckan hos oss i studion! Denna timme kommer att variera mellan rörelseklasser så som pilates och yoga till meditation och även work shops och föreläsningar av olika slag. Mer info om datum för respektive aktivitet kommer! 

 
 
 
 

Söndag


Meditation & Mantra
15.00-16.00 (start 23/8)

Meditation och Mantran används i kundaliniyogan för att stilla sinnet, att bli mer fokuserad, lugn och vital samt för att komma i kontakt med våra innersta känslor. Vi börjar varje klass med mjuk och skön uppvärmning för att sedan landa in i vår meditation. Om du vill och kan sitter du i lätt meditationsställning. Det går dock lika bra att sitta på en kudde eller en stol.

Ansvarig: Yvonne van de Vis
(psykolog & kundaliniyogalärare)

 

Kundalini Yoga
16.15-17.45 (start 23/8)

Denna termin är temat ”Stilla din oro” där vi fokuserar just på den stress och oro som vi i
dessa tider utsätts för och själva upplever. Denna yogastund kan vara en stunds lugn i tillvaron där du kan tanka energi som kan hjälpa dig att lämna veckan som har varit och hjälpa dig genom den kommande veckans påfrestningar.

Du är varmt välkommen till denna termin precis som du är, nybörjare eller mycket van
yogautövare– och alla nivåer däremellan.

Ansvarig: Yvonne van de Vis
(psykolog & kundaliniyogalärare)

 

Rörelsesmart Mjukyoga
18.00-19.00

Lugn och mjuk yogaform som hjälper dig att komma ner i varv och bli mjukare i kroppen. Övningarna stärker dig både fysiskt och mentalt, du blir mer lyhörd för din kropps signaler. Du behöver absolut inte vara vig! Du deltar helt efter dina egna förutsättningar. Om du är stel och har värk kan mjukyoga hjälpa dig att släppa spänningar i kroppen. Den här yogaformen är perfekt om du är nybörjare eller tycker att yoga ser svårt och krångligt ut.

Ansvarig: Amanda Björkeng
(leg. fysioterapeut)